Posilovací lavice

Nezařazené — By on 23.8.2013 08:56

Chcete začít posilovat? Jestli se rozhodnete jít do posilovny, nebo si pořídíte domácí posilovnu, ve výbavě by nikdy neměla chybět polohovací lavice. Tyto lavice mají mnoho variant, od nastavitelných lavic, přes posilovače břišních svalů až po šikmé posilovací lavice.

Rozdělujeme je na 3 základní druhy. Zádová, břišní a bench-pressová. Bench-pressová lavice se nejčastěji vyskytuje v posilovnách, je nejoblíbenější. Tato lavice slouží k posílení většiny svalů horní části těla. Můžete si ovšem zakoupit i lavici kombinovanou. Většinou je to tak, že muži si vybírají bench press, na druhou stranu ženy upřednostňují posilování břišních partií. Bench-press lavice jsou jednoduché-pro posilování s jednoručkami, nebo obouručkami. Často mají i odkladiště na bench-pressovou činku. Při vybírání je hlavní si vybrat takovou, která má snadné polohování. Užitečné jsou i opěrky nohou. Břišní lavice není tak obvyklá, protože její zaměření a funkčnost je čistě jen na břišní svaly (šikmé a přímé). Zádovou lavici skoro nenajdete, ta není běžná skoro vůbec. Stejně tak jako u břišní lavice, je zádová omezena jen na pár cviků pro zádové svaly. Pokud vás však neomezují finance a zádové svaly posilujete již delší dobu, neváhejte a spíše dejte přednost této, než břišní. Protože záda, to je opora celého našeho těla a jsou velmi důležitá pro další cvičení jiných partií.

Jako poslední zde zmíníme Multifunkční lavici, založenou na kombinaci Bench-pressové lavice a několika dalších strojů. U multifunkční lavice se zaměřte především na její funkce. Aby měla všechny ty, které budete využívat. Běžně by měla obsahovat také nástavce na posilování nohou, které můžeme připevnit a popřípadě nástavce na posilování bicepsů. Na takový stroj samozřejmě musíte mít místo. Takže si nesmíte vybrat stroj, který po sestavení zabere 3 místnosti. Museli byste se mu vyhýbat a dávat pozor, abyste o něj nezakopli a ve finále byste si ani pořádně nezacvičili, protože by vás omezoval prostor místnosti. Tudíž, ti z vás, kteří doma moc volného místa nemají, ale i přesto chtějí posilovat všechny partie, rozhodně nejlepší volba je koupě lavice kombinované. Ušetří vám to hodně místa a splní všechny vaše nároky. Nebo v jiném případě se dají dnes už sehnat i lavice skládací, které 100% ušetří vaše místo a po cvičení je složíte a zastrčíte třeba pod postel nebo za skříň.

Potom je také dobré vědět, jakou lavici vybrat, aby unesla všechno, co na ní bude. Jedná se tedy o její nosnost. Pokud se budete rozhodovat cvičit na lavici ještě s dalším závažím, musíte tyto váhy přičíst ke své váze proto, abyste zjistili, kolik dohromady kg by měla lavice unést. Zvažte také to, že pokud si takový stroj zakoupíte, asi ho za měsíc nezahodíte. Tudíž, spočítejte si také, jak moc budete chtít posilovat, jak asi budete vypadat například za rok, a tím pádem je důležité se zmínit o nárůstu svalové hmoty. Takže pokud teď vážíte třeba 85kg a máte ochablé netrénované svalstvo, není to tak, že za rok budete vážit 60kg. Je to o tom, že nejdříve budete postupně shazovat tuky a zároveň se vám začne vytvářet svalová hmota. Snadno se tedy může stát, že i když vaše počáteční váha je 85kg, můžete za rok vážit i víc. A budete, pokud chcete vypadat dobře a chcete mít vypracované nasvalené tělo. Vše je jen o tom, jak poctivě a pravidelně budete trénovat a jaký budete dodržovat jídelníček. I proto se vyvarujte myšlence, že si koupíte lavici, která vám bude stačit jen na těch vašich 85kg. Zajisté je lepší si koupit takovou, která unese vás + dalších třeba 130kg na bench-press, které (s velkou pílí) za ten rok budete zvedat. U každé lavice je uvedená její maximální nosnost, takže nemějte strach, že byste jí přehlédli. Myslete také na to, že čím větší nosnost si vyberete, tím stabilnější bude a to se také promítne na její životnosti.

Náhodné články:

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment